hír
Egy legendás flamenco táncosnő, Afganisztán első női taxisofőrje, egy frissen szabadult elítélt és egy rendezőnő, aki a saját családjának a…
továbbhír
Carlos Saura, „a spanyol filmművészet egyik utolsó klasszikusa” 91 évesen, 2023. február 10-én hunyt el Madridhoz közeli otthonában. A Cervantes…
továbbhír
Nyomozás zátonyra futott kapcsolatok kudarcai után, egy provokatőr flamenco-énekes portréja, bepillantás egy barcelonai börtön női…
továbbhír
December 23-ig a 21. század női animátorai sorozat keretében ingyenesen tekinthetők meg spanyol rendezőnők felnőtteknek készült animációs filmjei a…
továbbhír
Spanyol mozi: múlt és jövő címmel nyolc filmet vetítenek ingyenesen szeptember 14-től keddenként a Cervantes Intézetben. Négy kortárs és négy…
továbbhír
Négy latin-amerikai koprodukcióban készült kortárs dokumentumfilmet lehet ingyenesen megtekinteni a Cervantes Intézet online csatornáján május 7. és…
továbbhír
Női tér címmel három kortárs spanyol filmet és négy rövidfilmet vetít novemberben ingyenesen a budapesti Cervantes Intézet. A keddenként jelentkező…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié